
Przez ponad dekadę pracy w sprzedaży wiele razy zwróciłem uwagę, na to że z pewnymi klientami dogaduję się jakoś lepiej, a z niektórymi totalnie mi nie po drodze.
Co więcej – słuchając relacji osób, z którymi pracowałem – zauważyłem, że mają podobne spostrzeżenia!
Gdyby tak zebrać w kilka punktów uwagi/komentarze co do zachowań naszych potencjalnych klientów, to można by je wymienić w następujący sposób:
- „To jest jakiś odklejony facet!” – gdy mówię o ważnych rzeczach, np. cyfrach i statystykach, on mi opowiada, co mu się po drodze przytrafiło
- „Gbur i mruk!” – gdy ja zaczynam small talk, słyszę od niego: „przejdźmy do sedna!”
- „Ten to w życiu nie kupi!”, po kolejnym usłyszanym „zdzwońmy się w przyszłym tygodniu” bądź „ma Pan coś jeszcze? Chcielibyśmy porównać…”
- „Ja się jakoś nie mogę z nim dogadać/nie nadajemy na tych samych falach” , czyli najchętniej oddałbym leada koledze…
Jeśli czujesz, że transakcja przeszła Ci koło nosa, bo pomyślałeś, że potencjalny klient to po prostu „nie jest mój typ osobowości i nie dogadamy się” – jak przytrafiało się niegdyś mi – być może potrzebujesz radykalnej zmiany w podejściu do sprzedaży?
Zapraszam Cię do rozpoczęcia przygody z narzędziem o nazwie Extended Disc!
Nazywam się Michał Rorbach i jestem konsultantem w organizacji szkoleniowej Sandler Training. Przygodę z branżą nieruchomości zacząłem w 2012 roku, a dziś zatrudniam w swojej agencji około 15 osób.
To, co cieszy mnie najbardziej, to SATYSFAKCJA płynąca z podniesienia jakości współpracy z klientami na zupełnie innym poziom. Zdecydowałem się pogłębić i usystematyzować tę wiedzę, dlatego też rozpocząłem trwałą współpracę z Sandler Training, żeby skuteczniej pracować również nad wynikami innych.