
O sprzedaży przy kawie
Zwykle na spotkania inspiracyjne przychodzą Dyrektorzy, Szefowie, Managerowie Sprzedaży oraz osoby mające nałożone plany sprzedażowe. Osoby te zwykle borykają się z wieloma wyzwaniami na polu sprzedaży. Te wyzwania to między innymi:
- Nieumiejętne prowadzenie działań prospectingowych. Często nie wiemy jak skutecznie pozyskiwać klientów. W praktyce często pozorujemy działania prospectingowe, bo nie umiemy tego robić. Częściej słyszymy „nie”, niż „tak”. Jest to dla nas demotywujące
i frustrujące. Jako sprzedawcy nie lubimy podejmować działań nakierowanych na pozyskanie nowego biznesu . W efekcie nie „dolewamy” nowych klientów do bazy i nie realizujemy celów. - Brak umiejętności budowania szczerej i partnerskiej relacji z klientem. Mamy często poczucie, że prowadzone rozmowy z klientami nie mają sensu. Jest niby miło. Niby klient okazuje zainteresowanie, ale często mamy poczucie, że i tak nic z tego nie będzie. Mamy czasem refleksję, że klienci „ściemniają”, ale nie mam odwagi na to reagować. Jeździmy na spotkania, z których niewiele później wynika.
- Zmęczenie ciągłymi obiekcjami i zastrzeżeniami klientów. Klienci z każdej strony atakują nas milionem obiekcji i wątpliwości: „za drogo”, „konkurencja ma lepszą ofertę”, „mam już dostawcę”,… . Każdy z nas przeszedł setki godzin szkoleń „jak sobie radzić z obiekcjami klientów”, ale pomimo tego czujemy się bezsilni i nieskuteczni. W takich sytuacjach zadajemy sobie pytanie, gdzie jest granica walki z obiekcjami , a kiedy należy powiedzieć „stop”. Które obiekcje są prawdziwe, a które to po prostu ściema?
- Problem ze skutecznym planowaniem i prognozowaniem sprzedaży. Mam rozbudowany pipeline, który tylko ładnie wygląda ale niewiele z niego wynika. Klienci przeciągają proces decyzyjny w nieskończoność, a my tak naprawdę nie wiemy kiedy i czy uda nam się sfinalizować sprzedaż. Zbyt wiele rzeczy dzieje się poza nami, a my nie mamy na to wpływu.
Spotkanie dedykujemy głównie dla:
- Dyrektorów, Szefów i Managerów Sprzedaży, którzy chceliby aby ich ludzie działali w bardziej przewidywalny i skuteczny sposób.
- Osób mających nałożone plany sprzedażowe (targety): Sprzedawców, Business Development Managerów, Prawników, Doradców Podatkowych, Inżynierów, Rekruterów działających w trybie 360. Mających przekonanie, że mogliby działać dużo bardziej skutecznie.
- Właścicieli biznesów, start-upów, którzy poszukują sposobów na zwiększenie sprzedaży.
- Dyrektorów Personalnych, którzy chcieliby poznać metodykę Sandler Selling System i którzy mają dość jedno lub dwudniowych szkoleń, które nie mają przełożenia na wyniki zespołów sprzedażowych.