
Większość Pośredników działa według bardzo podobnego modelu, który jest doskonale znany potencjalnym klientom: wiedzą oni, co kryje się pod pytaniami sprzedawców i jakie mają intencje pytając o budżet, czy przeprowadzając analizę potrzeb.
By nie stać się łatwym łupem klienci wypracowali mechanizmy obronne, które pozwalają skutecznie spławić sprzedawcę i wyjść ze spotkania bez żadnych wiążących deklaracji. Jeżeli w dzisiejszych czasach chcesz osiągnąć sukces, musisz zerwać ze standardowym i przewidywalnym sposobem pracy oraz swoimi dotychczasowymi nawykami sprzedażowymi.
Zdarza się również, że klienci poprzez swoje niezdecydowanie czy stosowane mechanizmy zaczynają wywoływać w pośrednikach negatywne emocje – złość, irytację, poddenerwowanie, a każda odmowa traktowana jest jako personalne odrzucenie i wpływa na samoocenę doradcy. Bywa również, że pośrednik przychodzi do pracy sfrustrowany, ma coraz gorsze relacje ze współpracownikami, szybko się męczy, popełnia błędy, jest smutny i przygnębiony. Mogą to być objawy przewlekłego stresu i/lub wypalenia zawodowego.
Podczas rozmów pośrednicy nieruchomości często wskazują na trudności w następujących obszarach:
- Wysokie oczekiwania klientów, które nie przekładają się na efekt, a więc: „Pan nam sprawdzi, przygotuje, wyśle”;
- Nieustające obiekcje, czyli ciągle coś jest za „jakieś”, oraz „fajne, ale” 😊;
- Odkładanie decyzji, czyli „zdzwońmy się w przyszłym tygodniu”;
- Kłopoty w nawiązaniu kontaktu, a więc „nie mogę teraz rozmawiać” i „proszę zadzwonić później”;
- Poczucie odrzucenia przez klientów;
- Wyczerpanie emocjonalne, zmęczenie, brak chęci do pracy;
- Irytacja i zdenerwowanie na samą myśl o spotkaniu z klientem bo przecież „i tak nie kupi”;
- Uogólniony lęk przed przyszłością, poczucie braku przewidywalności i stabilizacji.
Co da Ci udział w warsztacie?
- Zrozumiesz psychologiczne aspekty ludzkich zachowań – jak to robić, żeby być dla klienta bardziej „swój”;
- Poznasz i przećwiczysz technikę kontraktowania – często przez Pośredników po szkoleniach wskazywana jako „game changer” ich pracy zawodowej;
- Zrozumiesz opory, obiekcje klienta i nauczysz się sobie z nimi radzić;
- Przeprowadzisz analizę potrzeb w nieco inny sposób;
- Będziesz implementować technikę „termometru” niczym najlepszy doktor!;
- Nawet jeśli nie lubisz networkingu – poznasz ludzi z branży, działających na różnych obszarach, z którymi będziesz mógł wymienić się doświadczeniami i zbudować relację. W końcu nie samą pracą żyje pośrednik 🙂;
- Przekonasz się, czy zjawisko wypalenia zawodowego wkradło się do Twojej pracy;
- Zdiagnozujesz czy „miesiąc miodowy” trwa u Ciebie bezustannie 🙂;
- Dowiesz się jakimi technikami można zapobiec zjawisku wypalenia;
- Zobaczysz jakie sposoby radzenia sobie ze stresem są dla Ciebie najbardziej efektywne.