W świecie, gdzie presja osiągania wyników i konkurencja w branży ubezpieczeniowej są na porządku dziennym, łatwo jest ulec pokusie skupienia się wyłącznie na własnych sukcesach i celach.
W artykule omówiono dylemat, z którym spotykają się agenci ubezpieczeniowi, czyli wybór między działaniem na rzecz wyższego dobra klientów a podążaniem za własnym interesem. Podkreślono, że sukces w branży ubezpieczeniowej zależy od budowania długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i uczciwości. Agenci, którzy stawiają potrzeby klientów na pierwszym miejscu, mogą osiągnąć trwałe korzyści zawodowe oraz osobiste. Z kolei podejście skoncentrowane na własnym ego może prowadzić do krótkoterminowych zysków, ale w dłuższej perspektywie może przynieść poczucie pustki i zawodowe wypalenie.
AUTOR
JAN GRZESIKIEWICZ
Sprzedawca – praktyk, hunter, menadżer, trener sprzedaży, konsultant z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą, sprzedaży i gamifikacji. Wieczny łowca głodny adrenaliny. Współtwórca narzędzi Sales Pistols, Improver i Challenger do wdrażania wiedzy i zmiany nawyków przy wykorzystaniu mechanizmów gamifikacji. Związany z metodyką Sandlera od 11 lat.
Specjalizuje się w diagnozie problemów u swoich klientów na płaszczyźnie rozwoju kompetencji ich pracowników. W swojej karierze zawodowej zarządzał zespołem sprzedażowym m.in. w branży ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej i konsultingowej, co pozwala mu na ekspercką i wieloaspektową analizę kondycji klientów oraz ich potencjału.