Polityka Prywatności
[data wejścia w życie: 22.01.2019; aktualizacja: 15.05.2019]
I. Administrator
II. Proces przetwarzania danych osobowych
III. Świadczenie usług drogą elektroniczną
IV. Polityka plików cookies
V. Postanowienia końcowe
I. Administrator
Administratorem strony internetowej www.stpl.pl oraz administratorem danych osobowych użytkowników strony, tj.:
- osób składających zamówienia,
- osób komunikujących się z administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz na dane kontaktowe podane na stronie,
- osób zapisujących się za newsletter,
- osób publikujących wpisy pod artykułami,
jest Sandler Training Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Łopuszańskiej 95 (02-457 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000039323, posiadająca numer NIP: 5251475766 oraz numer REGON: 012165772, o kapitale zakładowym w wysokości 50.000 zł, dalej: my.
II. Proces przetwarzania danych osobowych
Podawane nam dane osobowe przetwarzamy zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz.Urz. UE L 2016, Nr 119, s. 1), dalej: RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000, ze zm.), dalej: UODO, a także innymi aktami normatywnymi prawa krajowego oraz Unii Europejskiej.
W trosce o transparentność procesu przetwarzania danych osobowych, a także respektując autonomię informacyjną osób, których dane przetwarzamy, stosowanie do treści art. 13 ust. 1 i 2 RODO, poniżej podajemy informacje o przetwarzaniu według następującego porządku:
- Cel przetwarzania, podstawa prawna i okres przechowywania danych osobowych,
- Odbiorcy danych osobowych,
- Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy,
- Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych,
- Konsekwencje niepodania danych osobowych,
- Bezpieczeństwo danych osobowych.
- Cele przetwarzania, podstawa prawna i okres przechowywania danych osobowych
Cele i podstawy prawne przetwarzania |
Okres przechowywania danych osobowych |
Składanie zamówień |
|
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO, |
Do momentu wykonania umowy |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. wykonanie obowiązku przechowywania dokumentów stanowiących dowody księgowe zgodnie z przepisami prawa podatkowego i przepisów o rachunkowości |
5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło wykonanie umowy |
Komunikacja z użytkownikami strony i utrzymanie relacji biznesowych |
|
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, |
Do momentu załatwienia sprawy w związku z otrzymanym przez nas zapytaniem |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, |
10 lat od momentu opublikowania wpisu |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, |
Do momentu złożenia sprzeciwu |
Marketing produktów własnych, w tym wysyłka newslettera |
|
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, |
Do momentu złożenia sprzeciwu lub cofnięcia zgody na wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną |
Roszczenia |
|
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na dochodzeniu przysługujących nam roszczeń cywilnoprawnych, w tym naprawienia poniesionej szkody, oraz obronie przed Twoimi ewentualnymi roszczeniami |
Do momentu przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych |
- Odbiorcy danych osobowych
Podane nam dane osobowe udostępniamy wyłącznie trzem grupom podmiotów. W pierwszej kolejności są to nasi pracownicy i współpracownicy, którzy zajmują się obsługą serwisu i muszą mieć dostęp do zebranych danych w celu wykonywania powierzonych im zadań służbowych. Każdej osobie zaangażowanej w przetwarzanie danych osobowych wydajemy odpowiednie upoważnienie.
Podane nam dane osobowe udostępniamy również stale współpracującym z nami podmiotom przetwarzającym, z usług których korzystamy w celu bardziej efektywnego wykonywania podejmowanych przez nas działań, np. dostawcy usług IT (Home.pl Sp. z o.o., Sandler System Inc.), utrzymanie strony internetowej i prowadzenie działań marketingowych (Getio Sp. z o.o.). W takim przypadku przekazanie danych następuje na podstawie podpisanych umów powierzenia do przetwarzania danych osobowych, w których zobowiązujemy naszych dostawców do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa lub innych instrumentów prawnych, które podlegają prawu Unii Europejskiej.
W pewnych sytuacjach możemy także przekazać przetwarzane przez nas dane innym odbiorcom. Czynimy to jednak jedynie w niezbędnym zakresie i w uzasadnionych przypadkach lub za zgodą osoby, której dane dotyczą. Dotyczy to przede wszystkim obsługi płatności on-line (PayPal), komunikacji z serwisami społecznościowymi, z którymi zintegrowana jest nasza strona (Facebook, LinkedIN, YouTube), czy podjęcia działań zgodnie z otrzymanym przez nas zapytaniem (np. usługi kurierskie).
- Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Ponieważ dostawcą usług hostingowych naszej poczty elektronicznej jest Sandler System Inc., informujemy, że podane nam dane osobowe będą przekazywane do Stanów Zjednoczonych, tj. do państwa trzeciego, w którym zapewniamy odpowiednie zabezpieczenie danych osobowych za pomocą standardowych klauzul ochrony danych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
Z uwagi na to, że w celu wysyłki newslettera korzystamy z narzędzia Mailchimp, podane nam w tym celu adresy e-mail przekazujemy także The Rocket Science Group LLC z siedzibą na terenie Stanów Zjednoczonych. Odpowiedni standard ochrony danych zapewnia w tym przypadku przestąpienie wymienionego dostawcy do programu Privacy Shield.
Więcej informacji o zastosowanych zabezpieczeniach można uzyskać kontaktując się z nami na dane kontaktowe podane na tej stronie lub przez formularz kontaktowy.
- Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
W związku z przetwarzaniem danych osobowych użytkownikom strony przysługują następujące uprawnienia:
Uprawnienie | Podstawa prawna przetwarzania | ||
zawarcie i wykonanie umowy
(art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
wypełnienie obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) | prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
|
prawo cofnięcia wyrażonej zgody | NIE | NIE | NIE |
prawo dostępu do treści swoich danych osobowych | TAK | TAK | TAK |
prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych | TAK | TAK | TAK |
prawo przeniesienia danych osobowych | TAK | NIE | NIE |
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych | NIE | NIE | TAK |
prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych | TAK | TAK | TAK |
- Konsekwencje niepodania danych osobowych
Podstawa prawna przetwarzania | Konsekwencje niepodania danych osobowych |
zawarcie i wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy; brak podania danych uniemożliwia jej zawarcie |
wykonanie obowiązku prawnego
(art. 6 ust. 1 lit. c RODO) |
Przetwarzanie danych osobowych stanowi wymóg prawny nałożony przepisami prawa; przechowywanie danych jest konieczne zgodnie z regulacjami prawa podatkowego i rachunkowego |
prawnie uzasadniony interes administratora
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Podanie danych w celach komunikacyjnych jest dobrowolne, ale niezbędne do osiągnięcia celów przetwarzania |
- Bezpieczeństwo danych osobowych
Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych przez nas danych osobowych stanowi dla nas cel priorytetowy. W związku z tym podejmujemy jak najdalej idące kroki, aby przetwarzane dane osobowe zostały należycie zabezpieczone. Śródki techniczne i organizacyjne służące do zabezpieczenia danych osobowych są zgodne z wymogami obowiązujących przepisów RODO, a także adekwatne do poziomu potencjalnego ryzyka ich naruszenia, które poddajemy bieżącej ocenie.
III. Świadczenie usług drogą elektroniczną
Zgoda na świadczenie usług drogą elektroniczną
Zgodnie z przepisem art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219, ze zm.), dalej: UŚUDE, przesyłanie treści marketingowych, w tym informacji handlowych, drogą elektroniczną wymaga zgody osoby zainteresowanej na ich otrzymywanie. Osoba taka musi ponadto wyrazić zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących, który to wymóg nakładają przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2014 r. – Prawo telekomunikacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 542), dalej: PT.
Z tego też powodu, aby zapisać się na newsletter, wymagane jest od użytkownika łączne wyrażenie obydwu ww. zgód, które następuje poprzez podanie swojego adresu poczty elektronicznej w wyznaczonym miejscu. W celu weryfikacji udzielenia zgód wysyłamy do użytkownika wiadomość e-mail z żądaniem potwierdzenia zapisania się na newsletter.
Jednocześnie informujemy, że wyrażenie wymienionych zgód dotyczy wyłącznie przesyłania treści marketingowych na podany przez użytkownika adres e-mail. Zgody, o których mowa, mogą zostać cofnięte przez użytkownika w dowolnym momencie. Można to uczynić, kontaktując się z nami na podane niżej dane kontaktowe. Wycofanie którejkolwiek ze zgód uniemożliwi nam dalszą wysyłkę newslettera.
IV. Polityka plików cookies
- Podstawowe informacje o ciasteczkach
Ciasteczka (pliki cookies) są niewielkimi plikami tekstowymi zapisywanymi na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, tablecie, smartfonie), w którym są przechowywane ustawienia i inne informacje wykorzystywane przez odwiedzane przez użytkownika witryny internetowe. Pliki cookies, z których korzysta witryna, po uzyskaniu zgody użytkownika, przesyłane są do używanej przez niego przeglądarki i tam zapisywane; podczas kolejnych odwiedzin strony przeglądarka przesyła witrynie informację o przechowywanych ciasteczkach.
Wyróżniamy następujące typy ciasteczek:
- ciasteczka własne witryny, które zawierają informacje możliwe do zdekodowania wyłącznie przez odwiedzaną w danym momencie stronę internetową;
- ciasteczka stron trzecich, które nie są generowane przez odwiedzaną stronę internetową, a wyłącznie przez witryny, z którymi ta pierwsza jest zintegrowana. W przypadku plików tego rodzaju administrator odwiedzanej witryny nie ma wpływu na zakres pozyskiwanych informacji i nie odpowiada za należytą ochronę prywatności osób, których dane są gromadzone przez stronę trzecią;
- ciasteczka trwałe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika i pozostają tam aż do momentu ich usunięcia przez użytkownika za pomocą odpowiednich narzędzi przeglądarki;
- ciasteczka sesyjne, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika i pozostają tam aż do momentu zakończenia sesji przeglądarki. Po zakończeniu sesji zapisywane informacje zostają trwale usunięte z pamięci urządzenia końcowego użytkownika.
Szczegółowe informacje o ciasteczkach wykorzystywanych przez naszą stronę internetową zostały opisane poniżej.
- Ciasteczka i inne narzędzia wykorzystywane przez naszą witrynę
A. Cele korzystania z ciasteczek
Komunikacja pomiędzy naszą witryną a przeglądarką użytkownika, którą umożliwiają pliki cookies własne witryny, podporządkowana jest każdorazowo podstawowemu celowi, jakim jest optymalizacja serwisu pod kątem potrzeb jego użytkowników. Służą temu zarówno ciasteczka funkcjonalne, jak i statystyczne. Poszczególne cele, które realizują wykorzystywane ciasteczka, zostały dokładnie określone w zestawieniu poniżej. Są nimi w szczególności:
- rozróżnianie użytkowników;
- wykrywanie języka użytkownika;
- zbieranie informacji o sposobie korzystania z witryny przez użytkowników;
- poprawnie funkcjonowania sklepu;
- zapisywanie sesji użytkownika.
Niektóre pliki cookies stron trzecich mogą przetwarzać informację o wizycie na naszej stronie w celu optymalizacji i dostosowania treści marketingowych do potrzeb i zainteresowań użytkowników. W takim przypadku nie mamy wpływu na działania podejmowane przez administratorów stron trzecich.
B. Rodzaje wykorzystywanych ciasteczek i narzędzi statystycznych
Nasza witryna wykorzystuje następujące narzędzia informatyczne:
- Google Analytics. Korzystanie z tej usługi pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej, a w konsekwencji pozwala na jej ulepszanie w oparciu o zgromadzone dane statystyczne. Informacje te nie są kojarzone z innymi danymi o użytkowniku przetwarzanymi przez Google. W związku z tym, że dostawcą usługi Google Analytics jest Google LLC z siedzibą w Mountain View, dane dotyczące korzystania z naszej witryny mogą być przekazywane do serwerów w Stanach Zjednoczonych i tam przechowywane. Przekazywane dane pozostają jednak pod ochroną Tarczy Prywatności, co oznacza, iż Google Inc. zapewnia co najmniej równorzędny standard ochrony danych jak ten gwarantowany przepisami europejskimi. Pomimo tego, w trosce o poufność danych użytkowników strony, korzystamy m.in. z funkcji skracania adresu IP urządzeń końcowych użytkowników.
Usługodawca |
Cel ciasteczka | Nazwa ciasteczka | Okres przechowywania |
|
zbieranie informacji o sposobie korzystania z witryny przez użytkowników |
CONSENT |
1 rok |
rozróżnianie użytkowników
|
_gid
|
24 godziny
|
|
_ga |
2 lata |
||
zmniejszanie szybkości żądania |
_gat |
1 minuta |
- Wtyczki do serwisów społecznościowych. Na naszej stronie internetowej znajdują się wtyczki do takich portali społecznościowych jak Facebook, Twitter, Google, LinkedIn, YouTube. Korzystając z witryny, użytkownik musi zatem liczyć się z tym, że informacja o wizycie na naszej stronie znajdzie się w posiadaniu administratorów ww. portali i to nawet wtedy, gdy użytkownik nie zarejestrował konta w danym serwisie. Informacja taka jest automatycznie przesyłana do serwera danego administratora i tam przez niego przechowywana, niekiedy również na terenie Stanów Zjednoczonych. W przypadku, gdy użytkownik w momencie odwiedzin na naszej stronie jest zalogowany na jednym z ww. serwisów, administrator portalu będzie mógł skojarzyć tę wizytę z jego profilem. Podobnie naciśniecie przycisku „Udostępnij” wiąże się z przesłaniem odpowiedniego komunikatu do serwera właściwego administratora i ujawnieniem tego działania wobec innych użytkowników korzystających z usług danego serwisu. Szczegółowe informacje na temat zasad ochrony prywatności użytkownik znajdzie na stronach poszczególnych serwisów.
- Inne ciasteczka. Oprócz usługi Google Analytics oraz wtyczek, strona korzysta z innych plików cookies usystematyzowanych w poniższej tabeli.
Usługodawca | Cel ciasteczka | Nazwa ciasteczka | Okres przechowywania |
Ciasteczka własne witryny | |||
Woocomerce | poprawnie funkcjonowania sklepu | woocommerce_cart_hash | do 30 dni |
woocommerce_items_in_cart | do 30 dni | ||
wp_woocommerce_session_ | 2 dni | ||
Mailchimp | oznaczenie strony odwiedzonej jako pierwszej | mailchimp_landing_site | do 30 dni
|
Polylang | wykrywanie języka użytkownika | pll_language | 24 godziny
|
PHP
|
zapisywanie sesji użytkownika | PHPSESSID
|
do wygaśnięcia aktualnej sesji |
Ciasteczka stron trzecich | |||
personalizacja reklam | NID | 6 miesięcy
|
|
1P_JAR | 2 miesiące | ||
DV | 24 godziny | ||
retargetowanie i optymalizacja reklam | IDE | 1 rok
|
|
Paypal | obsługa bramki płatności Paypal
|
LANG | 24 godziny |
X-PP-SILOVER | 24 godziny | ||
enforce_policy | 1 rok | ||
ts | 3 lata | ||
tsrce | 3 dni | ||
x-csrf-jwt | 24 godziny | ||
x-pp-s | 24 godziny | ||
PYPF | 3 dni | ||
akavpau_ppsd | do wygaśnięcia aktualnej sesji | ||
AKDC | 30 minut | ||
nsid |
C. Kojarzenie danych z konkretnymi użytkownikami
Stosując ww. narzędzia informatyczne, nie zabiegamy o identyfikację osób odwiedzających naszą stronę internetową. Dlatego też wykorzystywane przez nas ciasteczka nie kojarzoną zebranych danych z konkretnymi osobami. Uwaga ta nie dotyczy jednak ciasteczek stron trzecich, które w pewnych sytuacjach mogą wiązać informację o wizycie na naszej witrynie z danymi identyfikującymi konkretną osobę (zob. Wtyczki do serwisów społecznościowych).
- Dezaktywacja ciasteczek i innych narzędzi wykorzystywanych przez stronę
A. Zgoda na przechowywanie ciasteczek i jej wycofanie
Wchodząc pierwszy raz na naszą witrynę, każdy użytkownik jest proszony o wyrażenie zgody na przechowywanie ciasteczek na jego urządzeniu końcowym. Wymóg pozyskania takiej zgody wynika z obowiązujących regulacji prawnych, w szczególności art. 172 ust. 2 pkt 2 PT.
Informujemy, że w dowolnym momencie użytkownik może zrezygnować z dalszego przechowywania ciasteczek przez odpowiednie skonfigurowanie ustawień swojej przeglądarki internetowej. W zależności od tego, kto jest dostawcą przeglądarki, administrowanie plikami cookies może przebiegać w różny sposób. Zazwyczaj można to uczynić za pomocą menu pomocniczego przeglądarki, wybierając takie opcje jak „Ustawienia” czy „Preferencje”. Uzyskując dostęp do zasobu przechowywanych plików cookies, użytkownik może wybrać te z nich, które chciałby usunąć.
Usuwając ciasteczka własne naszej witryny, użytkownik musi być jednak świadomy tego, iż może to wpłynąć na jej funkcjonowanie, a nawet uniemożliwić użytkownikowi korzystanie z niektórych jej właściwości. Uwaga ta dotyczy przede wszystkim ciasteczek służących do:
- rozróżniania użytkowników,
- zapisywania sesji użytkownika,
- obsługi koszyka i sklepu internetowego,
- obsługi bramki płatności Paypal.
B. Blokowanie narzędzi Google Analytics
Aby uniknąć gromadzenia danych przez Google Analytics, użytkownik powinien zainstalować wtyczkę do swojej przeglądarki internetowej, która znajduje się pod linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
C. Dezaktywacja wtyczek do serwisów społecznościowych
Użytkownik może uniemożliwić załadowanie wtyczek na naszej stronie, stosując odpowiednie rozszerzenie swojej przeglądarki internetowej takie jak blokowanie skryptów. Aby ograniczyć skojarzenie informacji o wizycie na naszej stronie z konkretnym profilem w serwisie społecznościowym, zaleca się, by użytkownik przed zaplanowaną wizytą wylogował się z poszczególnych serwisów oraz stosował narzędzia blokowania treści.
V. Postanowienia końcowe
Postanowienia niniejszej Polityki prywatności mogą ulegać zmianom. Nowe zasady ochrony prywatności będą publikowane na stronie internetowej wraz z podaniem daty, od której wchodzą w życie.
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności mają zastosowanie przepisy RODO, UODO, UŚUDE, PT oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r., poz. 459, ze zm.).
Wszelkie pytania oraz wątpliwości dotyczące niniejszej Polityki prywatności należy kierować na adres: sandler@sandler.pl, telefonicznie pod numer +48 22 577 40 99 lub korespondencyjnie na adres naszej siedziby.