Rozmowa sprzedażowa przez telefon – jak zatrzymać klienta?

Dlaczego rozmowa telefoniczna w sprzedaży wciąż ma znaczenie? Rozmowa sprzedażowa przez telefon to jedno z kluczowych narzędzi, jakie wykorzystują handlowcy i zespoły zdalnej sprzedaży (call center) do prowadzenia swoich działań handlowych. Co więc zrobić, aby nasze rozmowy były jak najbardziej skuteczne? Każdy, kto choć raz używał telefonu do pozyskania nowego klienta, wie, że jest to...

Jak wdrożyć handlowca i mierzyć jego skuteczność?

Jak rozliczać handlowca w okresie wdrożenia i na podstawie czego podjąć decyzję o dalszej współpracy? Początkowy okres współpracy nowego handlowca z firmą często stanowi pułapkę, w którą wpada szef sprzedaży. Jak wdrożyć handlowca skutecznie, żeby tego uniknąć, to temat, który warto poruszyć na samym początku. Negatywne skutki błędów w tym zakresie odczuwa nie tylko menedżer,...

Prospecting, czyli najbardziej nielubiany obszar w pracy sprzedawcy.

Czy widzieliście kiedyś sprzedawcę, który z całkowitą pewnością siebie mówi, że lubi proscpecting i wykonywanie zimnych telefonów? Prawdopodobnie nie. A jeśli nawet tak się zdarzy, to zwykle takie stwierdzenie pada z ust osób, które zaczynają dopiero swoją przygodę w sprzedaży. Co więcej, jeśli zapytacie klientów czy lubią odbierać zimne telefony odpowiedź prawdopodobnie będzie identyczna. Nie...

Sprzedaż pod presją: Jak rozpoznać swoje emocje i nie dać się im ponieść?

Sprzedaż pod presją: Jak rozpoznać swoje emocje i nie dać się im ponieść? Przełom roku to dla wielu handlowców, KAMów, menedżerów, czy właścicieli firm początek bardzo ważnego okresu negocjacji i renegocjacji warunków handlowych na kolejny rok współpracy z kluczowymi klientami. W tym artykule skupię się na emocjonalnej stronie procesu sprzedaży i negocjacji, gdyż to dla...

Biznes w obliczu zmian – podsumowanie 2024 r.

Kluczowe trendy biznesowe 2024 To był nieprzewidywalny rok. Czuć było nadciągający kryzys z Zachodu, napięcia polityczne i poruszenie związane z wyborami w USA. Mimo ponad 15-letniego doświadczenia w konsultingu i znajomości specyfiki różnych branż, napotkałem wiele niespodzianek. Zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Wpływ AI na transformację firm Wiedziałem, że rozpędzone AI mocno namiesza w...

Jak skutecznie zamykać sprzedaż? 7 praktycznych technik bez presji.

Zamknięcie sprzedaży to moment, na który czeka każdy handlowiec. Ale czy musi być to chwila pełna stresu i presji, zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta? Zdecydowanie nie! Klucz do sukcesu tkwi w odpowiednim przygotowaniu i świadomym podejściu. Metodyka Sandlera sprawia, że zamykanie sprzedaży staje się naturalnym efektem dobrze przeprowadzonego procesu – bez wywierania nacisku,...

Historia pierwszego elevator pitch i jego współczesne oblicze

Historia pierwszego elevator pitch i jego współczesne znaczenie Nowy Jork, 1853 rok. Elisha Otis stoi przed problemem, który zna każdy innowator - ma genialny produkt, którego nikt nie chce kupić. Jego rewolucyjny system hamulcowy do wind mógłby uratować setki istnień i zrewolucjonizować architekturę miejską. Jest tylko jeden problem - nikt nie wierzy, że to działa....

Obiekcje w sprzedaży: co zrobić, gdy klient musi się zastanowić?

Wielu sprzedawców zna ten moment: po przedstawieniu oferty, rozmowie pełnej nadziei i pozornym zrozumieniu, klient wypowiada te nieszczęsne słowa – „muszę się zastanowić”. To jest jak czerwona flaga. Z jednej strony może być wyrazem autentycznej potrzeby przemyślenia decyzji, z drugiej – oznaczać, że coś w procesie sprzedaży poszło nie tak. Jak powinniśmy na to reagować?...

Cena to nie wszystko – czyli co naprawdę ma znaczenie dla klienta?

W świecie sprzedaży istnieje powszechny mit: „Klient zawsze chce najniższą cenę”. Wielu sprzedawców przyjmuje to jako pewnik, co ogranicza ich rozwój i potencjał sukcesu. W rzeczywistości jednak cena to tylko jeden z elementów wpływających na wybór klienta - często nie jest to czynnik decydujący. Jak pokazuje metodyka Sandlera, czynniki takie jak zrozumienie potrzeb i problemów...

Sandler Training Polska zdobywa nagrodę Summit 2024

Sandler Training Polska w światowej czołówce franczyz na świecie i liderem w Europie! Z dumą ogłaszamy, że zdobyliśmy prestiżowe wyróżnienie podczas tegorocznej Sandler November Conference za naszą działalność konsultingowo-szkoleniową! Nasza Master Franczyza otrzymała nagrodę Summit, która plasuje nas w pierwszej siódemce najlepszych franczyz na świecie (spośród 256) i numer 1 w Europie! Na konferencji spotkaliśmy...