Sprzedaż pod presją: Jak rozpoznać swoje emocje i nie dać się im ponieść?

Sprzedaż pod presją: Jak rozpoznać swoje emocje i nie dać się im ponieść? Przełom roku to dla wielu handlowców, KAMów, menedżerów, czy właścicieli firm początek bardzo ważnego okresu negocjacji i renegocjacji warunków handlowych na kolejny rok współpracy z kluczowymi klientami. W tym artykule skupię się na emocjonalnej stronie procesu sprzedaży i negocjacji, gdyż to dla...

Biznes w obliczu zmian – podsumowanie 2024 r.

Kluczowe trendy biznesowe 2024 To był nieprzewidywalny rok. Czuć było nadciągający kryzys z Zachodu, napięcia polityczne i poruszenie związane z wyborami w USA. Mimo ponad 15-letniego doświadczenia w konsultingu i znajomości specyfiki różnych branż, napotkałem wiele niespodzianek. Zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Wpływ AI na transformację firm Wiedziałem, że rozpędzone AI mocno namiesza w...

Jak skutecznie zamykać sprzedaż? 7 praktycznych technik bez presji.

Zamknięcie sprzedaży to moment, na który czeka każdy handlowiec. Ale czy musi być to chwila pełna stresu i presji, zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta? Zdecydowanie nie! Klucz do sukcesu tkwi w odpowiednim przygotowaniu i świadomym podejściu. Metodyka Sandlera sprawia, że zamykanie sprzedaży staje się naturalnym efektem dobrze przeprowadzonego procesu – bez wywierania nacisku,...

Historia pierwszego elevator pitch i jego współczesne oblicze

Historia pierwszego elevator pitch i jego współczesne znaczenie Nowy Jork, 1853 rok. Elisha Otis stoi przed problemem, który zna każdy innowator - ma genialny produkt, którego nikt nie chce kupić. Jego rewolucyjny system hamulcowy do wind mógłby uratować setki istnień i zrewolucjonizować architekturę miejską. Jest tylko jeden problem - nikt nie wierzy, że to działa....

Obiekcje w sprzedaży: co zrobić, gdy klient musi się zastanowić?

Wielu sprzedawców zna ten moment: po przedstawieniu oferty, rozmowie pełnej nadziei i pozornym zrozumieniu, klient wypowiada te nieszczęsne słowa – „muszę się zastanowić”. To jest jak czerwona flaga. Z jednej strony może być wyrazem autentycznej potrzeby przemyślenia decyzji, z drugiej – oznaczać, że coś w procesie sprzedaży poszło nie tak. Jak powinniśmy na to reagować?...

Cena to nie wszystko – czyli co naprawdę ma znaczenie dla klienta?

W świecie sprzedaży istnieje powszechny mit: „Klient zawsze chce najniższą cenę”. Wielu sprzedawców przyjmuje to jako pewnik, co ogranicza ich rozwój i potencjał sukcesu. W rzeczywistości jednak cena to tylko jeden z elementów wpływających na wybór klienta - często nie jest to czynnik decydujący. Jak pokazuje metodyka Sandlera, czynniki takie jak zrozumienie potrzeb i problemów...

Sandler Training Polska zdobywa nagrodę Summit 2024

Sandler Training Polska w światowej czołówce franczyz na świecie i liderem w Europie! Z dumą ogłaszamy, że zdobyliśmy prestiżowe wyróżnienie podczas tegorocznej Sandler November Conference za naszą działalność konsultingowo-szkoleniową! Nasza Master Franczyza otrzymała nagrodę Summit, która plasuje nas w pierwszej siódemce najlepszych franczyz na świecie (spośród 256) i numer 1 w Europie! Na konferencji spotkaliśmy...

Dlaczego rozmowy z klientami kończą się fiaskiem?

Każdy sprzedawca zna to uczucie rozczarowania, kiedy potencjalna szansa handlowa przepada. Rozmowy z klientami bywają trudne, a powodzenie zależy od wielu czynników. Oto najczęstsze błędy, które mogą sabotować Twoje wysiłki, oraz wskazówki, jak ich unikać, aby osiągać lepsze wyniki. Zbyt dużo mówisz, a za mało słuchasz Naturalnym jest, że chcemy dzielić się swoją wiedzą i...

Gdzie popełniasz błędy w sprzedaży?

W sprzedaży często pojawia się kluczowe pytanie: Czy kontrolujesz proces sprzedażowy, czy pozwalasz, by wymykał się on spod Twojej kontroli? Różnica między skutecznym a nieskutecznym podejściem często leży właśnie w umiejętności zachowania równowagi między prowadzeniem rozmowy a byciem w pełni zaangażowanym partnerem dla klienta. Sprawdź, gdzie możesz popełniać błędy w sprzedaży. Sprzedaż z kontrolą –...

Rodzic, Dorosły, Dziecko – Co łączy ich ze sprzedażą?

Analiza transakcyjna (AT), choć na pierwszy rzut oka może wydawać się teoretyczna, oferuje praktyczne narzędzia do zrozumienia dynamiki relacji między sprzedawcą a klientem. Przede wszystkim pomaga spojrzeć na proces decyzyjny przez pryzmat trzech stanów ego: Dziecka, Rodzica i Dorosłego. I choć brzmi to nieco jak psychologiczna zabawa, w rzeczywistości ma głębokie przełożenie na codzienną praktykę...