
Masz wrażenie, że zarządzanie to nieustanna walka?
- W pełni się angażujesz, ale Twoi ludzie nie robią tego, czego od nich oczekujesz?
- Brakuje Ci jasnej wizji kierunku i nie wiesz, jaką strategię działania obrać na własnym odcinku pracy?
- Nie możesz zderzyć myśli z szefem, ani z podwładnymi? Popełniasz więc błędy i nie uczysz się na nich, bo nie masz feedbacku.
- Po awansie ze specjalistycznej roli, ale nikt Cię nie nauczył zarządzać zespołem?
- Pracujesz z ludźmi, z którymi nie zawsze potrafisz sobie poradzić? Czujesz trudność w egzekwowaniu lub zależy Ci na utrzymaniu dobrej atmosfery, więc w efekcie albo robisz wszystko sam/a.
- Widzisz potrzebę rozwoju pracowników, ale nie masz własnych zasobów, by ich czegokolwiek nauczyć?
Co zyskasz?
Zdobędziesz konkretne narzędzia do pracy z ludźmi i wiedzę do natychmiastowego zastosowania.
Poznasz działające strategie i poczujesz się pewnie w roli lidera.
Nauczysz się, jak budować autorytet i motywować swój zespół.
Dowiesz się, jak skutecznie zarządzać wynikami i wdrażać metody performance management.
Otrzymasz wsparcie w zarządzeniu swoimi bieżącymi problemami i dostęp do sprawdzonych rozwiązań na ćwiczeniach z innymi uczestnikami oraz ekspertami.
Otrzymasz ceniony na świecie certyfikat ukończenia szkolenia wg metodyki Sandler Selling System®
Program
Techniki przewodzenia ludziom i wzmacniania własnego autorytetu
- 10 przykazań lidera
- Przywództwo vs rola menedżera
- Przywództwo sytuacyjne Blancharda
- DISC – i style przywództwa
- DISC vs zarządzanie – co to oznacza, że ja jakiś jestem?
- Myślenie strategiczne
- Planowanie scenariuszowe
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Energia menedżera, energia zespołu
- Budowanie mantry komunikacyjnej
- Narzędzia komunikacyjne – Uprzedzanie reakcji
- Narzędzia komunikacyjne – Klaryfikacja
- Permanentny rozwój
- Permanentny rozwój – proste praktyki
- Most kompetencyjny
Wzmacnianie motywacji i zaangażowania w zespole
- Motywatory McClellanda
- Stosunek do zarabiania pieniędzy
- Teoria X i Y McGregora
Zarzadzanie wynikiem, czyli tak zwany „performance management”
- Planowanie
- Expose menedżera
- Cele SMART
- KPI
- Strategiczne punkty kontroli
- Punkty kontrolne przy delegowaniu
- Rozmowa delegująca
- Matryca celów/KPI
- Rozmowa monitorująca
Interwencje korygujące w przypadku błędów i zaniechań
- Informacja zwrotna
- Chwalenie
- Film Informacja zwrotna pozytywna i negatywna
- FUKO
- Linia interwencji
Wspieranie w rozwoju / elementy coachingowe
- Asysta w terenie
- Podsumowanie obserwacji
- Menedżer – trenerem (cykl Kolba)
- 3P (Powiedz, Pokaż ,Przećwicz)
- Menedżer szefem szkoleń
- Kontraktowanie nowego pracownika
- Rebriefing
- GROW
- Mentoring – rozmowa mentoringowa
- Struktura rozmowy mentoringowej
Zarzadzanie czasem i priorytetami
- Zarządzanie sobą w czasie
- Stawianie granic
- Komunikat JA
Zarządzanie konfliktem
- Konflikt i jego źródła
- Interesy vs stanowiska
Zarządzanie zmianą
- Komunikowanie zmiany
- Zarządzanie zmianą