Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego/ubezpieczeniowej
Program merytorycznie oparty jest na modelu Sandler Selling System®, który wykorzystuje unikatowe mechanizmy wywierania wpływu i kontroli relacji biznesowej. Know-how oparty jest na innowacji w sposobie budowania i rozwoju relacji i nieco odmiennym niż tradycyjne podejściu do komunikacji i sprzedaży. Tym samym stwarza szansę na pozytywne zaskoczenie, „złamanie” schematu tradycyjnej rozmowy handlowej. Model korzysta z psychologii relacji z klientem, identyfikacji„ „zmyleń” i „gier” prowadzonych w relacjach biznesowych i psychologicznym kontekście związanym z władzą, wpływem, kontrolą procesów biznesowych i podejmowaniu wiarygodnych zobowiązań.
Ramowy program szkolenia:
- Prowadzenie rozmowy z klientem, w celu zaproponowania odpowiednich rozwiązań;
- Innowacja i zaufanie w komunikacji z Klientem;
- Modele sprzedaży;
- Zarządzanie procesem sprzedaży i ustalenie planu spotkania (zadawanie pytań, weryfikacja procesu decyzyjnego kontraktowanie, zamykanie sprzedaży);
- Rozpoznawanie potrzeb i wyzwań klienta;
- Badanie gotowości do zakupy Klienta;
- Umiejętność wprowadzania „trudnych” tematów;
- Budowa przewagi w oparciu o eksperckie pytania;
- Typologia Klientów zgodnie z modelem DISC.
Profesjonalna dystrybucja produktów ubezpieczeniowych
Program zakłada realizację 6 sesji realizowanych w formie warsztatowej (praca w grupach, wykład, ćwiczenia). Między sesjami, uczestnicy będą mieli do zrealizowania zadania wdrożeniowe, których zadaniem będzie przećwiczyć i zastosować poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia bezpośrednio w swojej praktyce zawodowej.
Ramowy program szkolenia:
- Rola rynku ubezpieczeniowego na rynku finansowym w Polsce;
- Regulacje prawne związane z dystrybucją ubezpieczeń;
- Analiza potrzeby klienta w zakresie produktów ubezpieczeniowych;
- Zasady zawierania umów ubezpieczenia;
- Prezentacja oferty
- Dopasowowywanie produkty do zidentyfikowanych potrzeb klienta;
- Identyfikacja i zarządzanie konfliktem interesów;
- Standardy etyki zawodowej.
Między sesjami, uczestnicy będą mieli do zrealizowania specjalnie przygotowane zadania wdrożeniowe, których zadaniem będzie przećwiczyć i zastosować poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia bezpośrednio w swojej praktyce zawodowej.